IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще решаваме за Бургас-Александруполис след февруари 2011 г.

Освен очакваната оценка за въздействието върху околната среда, роля за решението ще има анализ на ефективността на проекта

12:39 | 02.07.10 г. 7
Автор - снимка
Създател
Ще решаваме за Бургас-Александруполис след февруари 2011 г.

Правителството ще вземе решение за участието на страната в проекта за изграждане на петролопровода „Бургас-Александруполис“ след февруари 2011 г., стана известно от думите на вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков във времето за парламентарен контрол.

С решение от 12 март 2010 г. Министерският съвет възложи на финансовия министър координацията и надзора по участието на България в реализирането на проекта за петролопровода „Бургас-Александруполис“, каза Дянков.

Предвидената стойност на проекта е около 2 млрд. евро, като за неговата реализация ще се търси проектно финансиране, определено в споразумението като най-ефективната форма на финансиране, припомни той. По думите му конкретен финансово-икономически анализ, базиран на подобна схема на финансиране към настоящия момент, още не е изготвен от проектната компания.

Бяхме информирани за предложения от страна на руския партньор - предвидената в споразумението схема за проектно финансиране да бъде заменена с предоставяне на корпоративен заем, което повдига много въпросителни относно рентабилността на проекта за тези, които го строят, посочи финансовият министър.

Това, наред с информацията, че за петролопровода не може да бъде осигурено необходимото количество нефт, поставя под въпрос икономическата целесъобразност на целия проект, добави той.

По думите му предстои експертен анализ на предложението от гледна точка на неговата ефективност, вътрешна норма на възвръщаемост, законосъобразност и анализ на риска с оглед максимална защита на българския интерес.

Друг основен въпрос, чието решение ще предопредели действията на правителството, е свързан с оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС), посочи вицепремиерът. Към момента процедурата по ОВОС е на етап проведени консултации по определяне на обхвата на ОВОС и изготвяне на доклада за ОВОС.

До края на октомври 2010 г. се очаква възложителят да предостави цялата документация в екоминистерството. След нейното разглеждане от компетентните органи и обществено обсъждане, през февруари 2011 г. се очаква да бъде дадена окончателна оценка от страна на МОСВ по ОВОС, посочи Дянков.

След изясняване на посочените две обстоятелства, правителството на България ще вземе решение относно продължаване на дейността от българска страна по изпълнение на проекта или прекратяване участието в този проект, каза вицепремиерът.

Във всеки международен проект, особено в проект с такава стойност, най-важното за правителството е да защити интересите на България и в момента правим точно това, посочи той. По думите му българските експерти внимателно преглеждат споразумението и новите предложения на руския партньор, които будят много въпросителни.

Най-голямата въпросителна от гледна точка на руския партньор и неговите предложения за споразумението е схемата за проектното финансиране да бъде заменена с друга схема за предоставяне на корпоративен заем. Това пряко противоречи на сегашното споразумение и не е в интересите на България.

Точно затова, съвместно с процедурата по ОВОС, нашите експерти подготвят мнение по този въпрос от гледна точка нарушено ли е вече от руската страна споразумението, което преди е подписано. Ако това е така, никакви неустойки не дължи българската държава, подчерта министърът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
VBT
преди 14 години
Рамзес, по-некадърен проект от този трудно може да се намери. Дори при максималната планира печалба пак не е рентабилен. А проблемът тук е, че много негативни ефекти не са дори включени в разходната част.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
ramses
преди 14 години
Ивинявам се за рязката ми реплика- сега чувам делови стил на говорене!Значи какво означава според мен изгода;- преки печалби от преноса на нефт- действително се очаква да са толкова;- непреки- те са именно смисъла на проекта: * който контролира тръбата- той диктува условията- колко и по какви цени се транзитира. Пример Беларусия и "конфликта " с Газпром. Руснаците се оптаха да извиват ръцете, но клекнаха- Лукашенко каза , че няма да пусне повече петрол и газ. Днес стана ясно , че дори са предоговорили цената на транзита на газа- такава какватоя искаше Лукашенко; * Бълагрия става основен център за транзита на газ, петрол и електроенергия- това ни дава тежест във всяко отношение; * тръбата минава по границата с Турция- тя завинаги се разделя с мераците си да "възстанови" своите територии.Там където минава нефта никой няма да позволи ексцесии! * Танкерите създават още пари- такси за пристанищата, наета работна ръка, която да ги обслужва, изграждане на модерни терминали за товар
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
VBT
преди 14 години
Размес, да разбирам ли че според теб инвестицията си заслужава максималната печалба от 30 - 35 млн долара и рентабилността е добра (без дори да са включени много от негативите)??? :)))))))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
ramses
преди 14 години
Да продължа: - хотели сега и без тръбата фалират. Просто защото в голямата си част са проектирани, строени и поддържани от наши "бизнесмени" от рода на Митьо Селския; -Не лоши дългове ги плашат , а фалити; -не разбирам какво се включва в понятието "здравни проблеми и разходи"?! Може би средствата за собстевенното си лечение?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
ramses
преди 14 години
За коментарите в сайта трябва да се въведе образователно ограничние! Тук е сайт за бизнес , не за патъци!Не казвам ,че проекта е неизгоден за нас и че няма бъдеще. Ако беше така, нямаше правителството въобще да чака досега, а щеше да го е закрило. Просто ние сега го правим по-изгоден за нас. Заради това е и тази "война" в медиите.На *** писал преди мен ще кажа: - инвестицията е финансово обоснована, но не толкова финасово изгодна за нас; - танкери и сега стоварват нефт в залива. И то много повече отколкото се предвижда да минава по тръбата. Според такива като него да закрием Нефтохим и да минава на колелета и свещи; -Най вероятно е хвърлял боб, че е предвидил на всеки 50 години екологична катастрофа. танкерите се предвижад да превозват до 100 000 барела нефт всеки, а в Мексиканския залив изтекоха до момента около 2 милона барела нефт. Няма как да изтекат 20 танкера едновременно; -недвижимите имоти ще спаднат и без петрола- това е световна тенденция;
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
VBT
преди 14 години
За България:-инвестияция с недостатъчна финансова обосновка- замърсяване (все пак танкери ще разтоварват нефт в тръба)- спад на цените на недвижимите имоти в региона и рязък спад в туризма.- Ръст на лошите дългове % (хотели) предпоставка за по-високи лихви- Повече здравни проблеми и разходи+ БОНУС по някоя екологична катастрофа на всеки 50 години. Включете за чистене във финасовата оценка едно поне 5 милиарда USD за 50 години (като за Мексиканският залив до момента).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
dakl
преди 14 години
Щом Дянков ще решава нашето "участие" в този проект , предварително е ясно каква е съдбата му...Само , че Дянков след това ще си вземе куфарите , а ние?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още